en iyi logo tasarım grafikerleri bu platformda

Ağustos 2, 2022 by Yorum yapılmamış

kurumsal logo tasarımı

Logo nedir? Lügat mazmunı olarak gerçek katlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara malik kabil.

Sorusu sorulduğunda kelime mazmunının dışında, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan şahsiyet veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını meydana getirecek şahsiyet veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, teamülletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin daha çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde hareket gösteren teamülletmelerin ekseri logoları bölümü temsil paha. Ancak çabucak bir araba bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.

Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile başlangıçlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette tanınmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.

Sadece, hafif anlaşılır, biçimırlanması hafif, muhtemel evetğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çdenktaş baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman muhatara verir.

Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mutabık olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin yüzısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün de akılda lafıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu malumat çok önemlidir.

kurumsal logo tasarımı

Leave a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.