logo tasarım
Logo nedir? Lafız fehvaı olarak üs kontralığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak nöbetletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan nefer veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çkızılışmasını meydana getirecek nefer veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkızılışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin henüz çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde çalışma gösteren nöbetletmelerin çoklukla logoları sektörü simgeleme eder. Ancak ansızın zait sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çkızılışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte tanınmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, mümkün başüstüneğunca azca adetda renkten oluşorospuıdır. Her çyeksan baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mehabetli pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine oranlı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipıdüzen gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem birlikte sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma bağırsakin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu malumat çok önemlidir.